Program konferencji innowacje / technologia / twórczość / uważność
Chcemy inspirować do kreatywnego rozwiązywania problemów oraz do uważnego korzystania z
technologii.
Zachęcamy do odkrywania w sobie twórcy, zmieniania świata i realizowania pomysłów:)
Zapraszamy na konferencję całymi rodzinami. Każdy powinien znaleźć dla siebie coś interesującego - przedszkolaki, uczniowie, rodzice,
nauczyciele oraz dziadkowie.
Ponad 60 prelegentów i trenerów przygotowało dla Was ponad 90 godzin
zajęć(prelekcji, warsztatów, pokazów).
Dla tych co lubią przygody czeka do pokonania labirynt zagadek:)
Zapisz się na newsletter, aby dostać powiadomienie o kolejnych edycjach!
Dostępne dla każdego zarejestrowanego uczestnika konferencji.
18+ Dlaczego młodzi
ludzie
ryzykują.
Mariusz Jędrzejko
Socjopedagogiczna analiza współczesnych zachowań ryzykownych - od e-papierosów i
napojów energetyzujących dopalaczy i cyberagresji. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne.
Pedagogiczne podpowiedzi działania na poziomie rodziny.
Mariusz
Jędrzejko
Socjolog i pedagog społeczny, terapeuta uzależnień, mediator rodzinny. Dr hab
profesor na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu w Radomiu. Ekspert w dziedzinie uzależnień chemicznych i
behawioralnych.
18+ Jit Academy, czyli jak
wprowadzamy
młodych ludzi w świat IT Maciej Kankowski
Gospodarka Polski, Europy i świata zmaga się z niedoborem specjalistów i ekspertów
od nowoczesnych
technologii. Według różnych szacunków, w samym obszarze Unii Europejskiej, w 2020 r.
może brakować
ponad 700 tysięcy takich pracowników. Choć jest to globalne wyzwanie, ma to również
przełożenie na
codzienne działanie przedsiębiorstw w Polsce – w tym małych i średnich firm, takich
jako Jit Team.
Nasz zespół od kilku lat podejmuje szereg działań zmierzających do poprawy tej
sytuacji, a za tym
promocji edukacji IT i wsparcia młodych ludzi na drodze rozwoju ich kompetencji,
angażując w to
lokalne placówki dydaktyczne i oświatowe takie jak Politechnika Gdańska, Uniwersytet
Gdański oraz
III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. W ramach wykładu, sami uczestnicy projektów
edukacyjnych Jit
Team – studenci i licealiści, opowiedzą o swoich doświadczeniach i przebiegu
współpracy. Celem
wykładu jest zarażenie innych firm, organizacji, szkół i uczelni ideą aktywnej
współpracy biznesu i
edukacji.
Maciej Kankowski
Inżynier oprogramowania w Jit Team, koordynuje projektami komercyjnymi oraz
wewnętrznymi, w tym
współpracą z III LO w Gdyni. Technologie wiodące: frontend i mobile. Hobby:
motoryzacja i
podróże. Aleksander Wardyn Student Uniwersytetu
Gdańskiego, uczestnik
dwóch edycji projektu (jako uczeń LO), uczestnik letniego stażu w Jit Team, zdobył
doświadczanie
jako programista iOS. Zagorzały fan piłki nożnej. Mateusz
Borowski Uczeń
III LO w Gdyni, uczestnik dwóch edycji projektu, uczestnik letniego stażu w Jit
Team, zdobył
doświadczenie w technologiach frontendowych (React) oraz w programowaniu na
urządzenia mobilne
(Android). Szymon Komorowski Mobile architekt i lider
zespołu. Prelegent
i uczestnik wielu branżowych konferencji oraz programu Microsoft dla studentów.
Koordynator
projektów z III LO w Gdyni i z Uniwersytetem Gdańskim. Technologie: full stack i
mobile. Hobby:
kitesurfing i podróże. Mateusz Gajewski-Tuttle Backendowy
inżynier
oprogramowania, opiekun projektów stażowych, w tym projektu z III LO w Gdyni oraz
WeJit. Uwielbia
projektować nowe rozwiązania i prowadzić osoby stawiające pierwsze kroki w IT.
Zapalony
żeglarz. Marek Przybolewski Programista w JIT Team.
Technologie: full
stack i mobile. Uczestnik projektu we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim.
Zainteresowania:
bieganie, imprezy masowe i gra na ukulele.
18+ NeuroSTEAM-
lekcje, które
rzeźbią
mózg Katarzyna Trojańska
O walorach edukacji STEAM w świetle neurobiologicznych uwarunkowań efektywnej
edukacji.
Katarzyna Trojańska
Neuropedagog, doradca metodyczny, trener edukacyjny z wielokierunkowym
wykształceniem
pedagogicznym, prowadząca firmę Extra Klasa, zajmującą się wdrażaniem innowacji w
edukacji.
18+ Musicon – czy w
edukacji
potrzebne
są sukces i zabawa? Jakub Kozik
Jak skutecznie wykorzystywać w nauczaniu interdyscyplinarnym Stożek Doświadczenia
Dale'a? Wykład połączony z elementami warsztatowymi poświęcony fenomenowi
polisensorycznej
edukacji w wykorzystaniem Musiconu.
Jakub Kozik
Absolwent Wzornictwa Przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.
Projektant, współautor
Musiconu. Po studiach wybrał pracę w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Do 2016
prowadził biuro
projektowe, które zamknął z chwilą, gdy całkowicie poświęcił się rozwojowi Musiconu
– urządzenia,
metod pracy i zabaw z nim związanych. Koordynuje pracę interdyscyplinarnego zespołu,
tworzącego
scenariusze lekcji oraz pomoce edukacyjne wykorzystywane w pracy z Musiconem. Jest
współzałożycielem
M sp. z o.o., będącej producentem tego unikalnego urządzenia. Marzy o edukacji
na miarę wyzwań
XXI w.
15+ Quo Vadis, alternatywna edukacjo?
Lech Mankiewicz
Łatwo jest poprawiać system, który znajduje się w głębokiej zapaści, bo z dna każda droga prowadzi do góry. Ale czy my, entuzjaści i organizatorzy alternatywnych form edukacji, naprawdę wiemy, czego chcemy, gdzie chcemy iść, jak już wygrzebiemy się z doła?
Lech Mankiewicz
Fizyk i astrofizyk, edukator, opiekun Khan Academy po polsku.
Technologia nas dzieli i oddala od siebie. Ogromnym wyzwaniem dla przyszłych pokoleń projektantów jest pomóc odwrócić ten proces.
Przejdę przez tok myślenia z manifestu wystawy "Materia kodu", ale chciałbym mocno rozszerzyć o zagadnienia związane z konsekwencjami rozwoju techniki cyfrowej napędzanej przez kod. Mam tu na myśli konsekwencje indywidualne (zmiany w mózgu, osobowości, choroby psychiczne, utrata umiejętności), społeczne (amplifikacja indywidualizmu, rozpad tkanki społecznej, ekstremalna polaryzacja poglądów), ekonomiczne (utrata miejsca pracy, klasa ludzi bezużytecznych, kapitalizm ekstrakcyjny) i polityczne (media społecznościowe w wyborach). W tak zarysowanym obrazie spróbuję pokazać ważną rolę i miejsce projektanta. Szczególną uwagę zwrócę też na fakty i mity wokół naszej przyszłości związanej z rozwojem dziedziny sztucznej inteligencji. To też wchodzi w obszar materii kodu, bo systemy uczenia maszynowego tworzone są właśnie za pomocą kodu. Moim zdaniem mamy do czynienia z nowym paradygmatem programowania oraz systemami kontroli.
Wiesław Bartkowski
Projektant interakcji i badacz systemów złożonych. Kierownik i współtwórca studiów podyplomowych CreativeCoding.pl oferowanych w Warszawie przez School of Form. Należy do kadry School of Form i School of Ideas na Uniwersytecie SWPS. Twórca pionierskich na polskim rynku programów kształcenia łączących informatykę z naukami humanistycznymi i twórczym wykorzystaniem technologii. Pasjonat dzielenia się umiejętnością programowania. Uczy artystów i projektantów wykorzystywania tworzywa, jakim jest połączenie kodu z elektroniką i cyfrową fabrykacją. Stworzył narzędzia wykorzystywane w ONZ i West Point. Jego wizualizacje naukowe i instalacje interaktywne prezentowane były m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Centrum Sztuki Współczesnej, Galerii BOZAR, Galerii Arsenał, Artothek Monachium i Teatrze Nowym. Kurator wystawy "Materia kodu" opowiadającej o praktyce Creative Coding niwelującej polaryzację kodu i materii. Powiązane materiały:
Praca domowa w postaci komiksu - szybko, prosto, sprawnie. Wykorzystanie
nowoczesnych
technologii w Edukacji.
Bolesław Michalski
Shaping an amazing technology into awesome products. Comixify turn videos into
comics, with the
power of AI 🎉 Coordination and support of all projects and the company's
product development
activities. Cooperation with Company Partners. Business development.
W prelekcji przedstawimy nasze podejście do nauczania sztucznej inteligencji.
Pokażemy, że jest ona
nową elektrycznością XXI wieku, która niewątpliwie zmienia obraz współczesnego
świata.
Kamila Szumilak
Matematyk, analityk danych, data scientist, entuzjasta sztucznej inteligencji,
wsparcie programowe
AI Schools & Academy.
b / o
innowacje / technologia / twórczość / uważność Michał Wiktor Żmijewski
Otwarcie konferencji
Czy technologia daje nam wolność czy nas zniewala? Czy dysponujemy jeszcze wolną wolą, oddając swój czas i uwagę naszym telefonom oraz aplikacjom stworzonym na wzór maszyn hazardowych - algorytmom uzależniających od niepewnych nagród w postaci powiadomień, polubień oraz od kolejnych trafnie "dopasowanych do naszych potrzeb i zainteresowań" wiadomości? Te same rozwiązania technologiczne, które miały budować szczęśliwszą przyszłość często odkrywają swoje drugie mniej optymistyczne oblicze - spłycając relacje, pogłębiając nierówności społeczne, stając się narzędziami manipulacji społecznej i politycznej.
Czy jesteśmy skazani na bycie bezmyślnymi konsumentami nowych technologii? To my razem tworzymy otaczający nas świat. Od nas może zależeć jaka będzie przyszłość - czy technologia będzie służyła dobru społecznemu, czy pogłębiała różnice. Ważna jest zdolność całościowego spojrzenia oraz łączenie kompetencji i umiejętności z pozoru z odległych dziedzin. Nie tylko nauka programowania i zdobywanie kompetencji technicznych jest kluczem do przyszłości lecz przede wszystkim nauka “uważności” we wszystkim co robimy, w tym również w tworzeniu i korzystaniu z nowych technologii.
Michał Wiktor Żmijewski
Dumny posiadacz karty dużej rodziny, który biega coraz dłużej i dalej, gdyż krócej już nie daje rady. Kiedyś wspinał się po ścianach teraz chodzi głównie po ziemi. Aktywny propagator turystyki kajakowej. Stara się szukać nieoczywistych powiązań i możliwości, by udowadniać istnienie synergii. Pomysłodawca Koderka. Rozwija i zwija pomysły. W wolnych chwilach pracuje w branży IT.
b / o
Rodzinny
wolontariat w szkole
podstawowej oraz akcja Ekomol Maria Kutna, Dariusz Żerkowski, Anna Głąb, Natalia Brzozowska, Ewa Jurga-Zastocka
Rodzinny wolontariat w szkole oraz Akcja "Ekomol".
Akcja „Ekomol” ma na celu wzrost świadomości ekologicznej Uczniów. Akcja zachęca do systematycznego, comiesięcznego przekazywania
makulatury i innych surowców wtórnych.
Premiuje nie tylko ilość oddanych surowców, ale także regularność oraz zaangażowanie w eko-inicjatywę całych klas -
jako formę integracji wokół ważnego społecznie celu. W zbiórkach w ubiegłym roku szkolnym udział wzięło ponad 800 uczniów, zebrano łącznie 103 tony, dzięki którym na konto Rady Rodziców wpłynęło 25.000 zł.
Maria Kutna
Założycielka i koordynatorka Rodzinnego Wolontariatu SP 340 Dariusz
Żerkowski, Anna
Głąb , Natalia Brzozowska Nauczyciele współtworzący zespół
wolontariatu SP 340.
Jak stworzyć nowe święto? Na ten temat mogę napisać instrukcję krok po kroku.
Przeprowadziłam się z
rodzicami w wieku 8 lat z Krymu do Polski. Nauczyłam się polskiego. Już w wieku 10
lat wygrałam
konkurs dziecięcych startap-up'ów z pomysłem stworzenia latającego/lekkiego plecaka.
Dzieciom i
dorosłym tak bardzo spodobał się ten pomysł, że start-up został przekształcony w
Międzynarodowy ruch
Latających Plecaczków/Flying Bag. W rezultacie, w wieku 12 lat, ogłosiłam nowe
Międzynarodowe Święto
Plecaka, które odbyło się już po raz drugi 15 października. Inicjatywa już wspierana
przez wiele
szkół.
Kira Sukhoboichenko
Kira Sukhoboichenko, pomysłodawca Międzynarodowego Ruchu Latających Plecaczków, 13
lat
b / o
Panel
ekspertek i ekspertów Młodzi z pomysłami
Panel ekspertek i ekspertów - młodzi z pomysłami.
Zaproszeni goście:
💼 Kira Sukhoboichenko - Ma 13 lat, jest pomysłodawczynią Międzynarodowego Ruchu Latających Plecaczków oraz radną Młodzieżowej Rady Dzielnicy Ursynów Miasta Stołecznego Warszawy. W wieku 10 lat wygrała konkurs dziecięcych startap-up'ów z pomysłem stworzenia latającego/lekkiego plecaka. Pomysł tak się spodobał, że start-up został przekształcony w Międzynarodowy ruch Latających Plecaczków/Flying Bag. W wieku 12 lat, ogłosiła nowe Międzynarodowe Święto Plecaka, które odbyło się już po raz drugi 15 października. Inicjatywa jest wspierana przez wiele szkół.
🏆 Martyna Kozon - Odpowiada za PR w zespole Rabyte. Dobrze zorganizowana i pomysłowa osoba, radzącą sobie w każdej sytuacji, nawet najbardziej kryzysowej. Na co dzień przewodnicząca klasy, z aspiracjami reżyserskimi, sportowymi i naukowymi.
🏆 Krystian Nowak - W zespole Rabyte odpowiedzialny za programowanie robota oraz w mniejszym stopniu za mechanikę. Jest jednym z założycieli 2. w Polsce drużyny biorącej udział w FRC - największym konkursie robotycznym na świecie. W czasie wolnym jest kitesurferem, narciarzem wodnym oraz nurkiem.
📘 Filip Praski - Współzałożyciel i CTO w Reenote. Jest to program do notowania w czasie lekcji przeznaczonego dla uczniów ostatnich klas podstawowych, liceów, techników i uczelni wyższych. Programista front-end, back-end z kilkuletnim doświadczeniem.
📘 Szymon Dębiński - Współzałożyciel i CEO w Reenote, UI/UX designer, przedsiębiorca.
📷 Bruno Pawlak - Aspirujący, młody pisarz i reporter. W ciągu dwóch lat wziął udział w wyprawach do Gambii - uśmiechniętego wybrzeża Afryki, Gwinei - serca bębnów djebme oraz Maroka - krainy baśni tysiąca i jednej nocy. Ostatnio miesiąc samotnie podróżował po Brazylii.
Dzięki wirtualnej rzeczywistości (VR) przenosimy się do 1410 roku, na pola grunwaldzkie. Jest 15 lipca, za kilka godzin dojdzie do decydującego starcia odwiecznych nieprzyjaciół Polski (i Litwy) z Zakonem Krzyżackim. Zanim wojska się rozstawią widz ma możliwość przeprowadzenia rozmowy z wielkim mistrzem Ulrichem von Jungingenem i królem Władysławem Jagiełło na temat ich słabych i mocnych stron. Poznajemy również elementy rycerskiego uzbrojenia. Nie może zabraknąć samej bitwy, największej średniowiecznej bitwy w tej części Europy.
Zaprezentujemy materiał do wykorzystania jako ilustracja podczas lekcji poświęconej konfliktowi i stosunkom polsko-krzyżackim, bitwie pod Grunwaldem czy uzbrojeniu średniowiecznego rycerza.
Twórca: Fundacja na rzecz Wielkich Historii
Maria Marczak
Dyrektor biura Fundacji na rzecz Wielkich Historii, zaangażowana w tworzenie projektów edukacyjnych w dziedzinie historii i dziedzictwa, często przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
b/o
Zajęcia
Rysunku 3D.
Rysunek 3D to zajęcia plastyczne łączące technologię druku 3D z wyobraźnią
człowieka. Za pomocą
długopisów 3D uczymy rysować bezpośrednio w powietrzu, podobnie jak ołówkiem na
kartce.
Narysowane w ten sposób przedmioty utwardzają się i są w pełni funkcjonalne już
po kilku
sekundach.
Karol Chmielnicki
Współzałożyciel Szkoły Szczęścia miłośnik wychowania demokratycznego
b/o
Roboty
Dash, Dot, Sphero, Cubetto, Ozobot.
Możliwość zabawy i poprogramowania robotów pod opieką uczniów wolontariuszy
oraz stoisko z
robotami oraz klocki do zabawy firmy Skriware.
Wolontariusze
Zajęcia prowadzą uczniowie wolontariusze z różnych szkół.
b/o
Gry planszowe i łamigłówki
Łamigłówki, gry planszowe. Gry m.in.:
Strategiczne długie tytuły: Magnum Sal, Pięć Klanów
Rodzinne (30 min): Letnisko, Kanagawa, Pociągi Europa, Festiwal
Lampionów, Star Realms,
Hexx
Zajęcia prowadzą uczniowie wolontariusze z wielu szkół.
b/o
Wejdź do
świata Skriddo - stoisko Skriware.
Na stoisku uczestnicy będą mogli zapoznać się z historią 5 dzieciaków z załogi
STEAM i wspólnie
z nimi zanurzyć się w świat inżynierii, programowania, sztuki, nauki i nowych
technologii.
Aleksandra Orkan-Łęcka oraz Konrad Pawłowski
Edukatorzy ze Skriware to ekipa, której marzeniem jest wspieranie rozwoju kreatywności, ciekawości świata i pasji do nauki wśród dzieci. Realizują je kreując historię i przygody 5-osobowej załogi STEAM i jej robotycznych towarzyszy. Po udanej "Misji na Marsa", podczas której dzieci i młodzież w szkołach na całym świecie poznawały świat programowania wraz ze Skribotem, przyszedł czas na "ziemskie" przygody. Ze Skriddo nauka programowania, inżynierii, technologii, nauk przyrodniczych i sztuki to pasjonująca zabawa.
b/o
Budujemy i
niszczymy w The Powder Toy.
Podczas tych otwartych zajęć będziemy bawić się The Powder Toy - grą, w której
na ekranie
komputera rozsypujemy, rozlewamy i rozdmuchujemy różne substancje i patrzymy,
jak się palą,
wybuchają, reagują ze sobą, rosną i zamarzają. Bardziej ambitni gracze mogą
ustawiać ściany,
budować konstrukcje, prowadzić przewody, puszczać nimi prąd - budując w ten
sposób proste
urządzenia.
Piotr Sobolewski
Programista i szkoleniowiec.
b/o
Team
RaByte.
Drużyna warszawskich licealistów startujących w największym na świecie
konkursie robotycznym -
FIRST Robotics Competition
Jakub Maliszewski
Kapitan drużyny, elektronik, programista i licealista. Cały zespół RaByte
do poznania na
miejscu;)
b/o
Musiconowe
improwizacje.
Mali i duży odkrywcy mogą spontanicznie bawić się Musiconem i pod okiem naszego
edukatora
puszczać wodze kreacji. Musicon czasem staje się warsztatem kompozytora,
programisty,
projektanta a czasem po prostu konsolą sterującą statkiem kosmicznym.
Jakub
Kozik
Absolwent Wzornictwa Przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.
Projektant,
współautor Musiconu, ojciec małego człowieka. Kilka lat temu porzucił
dotychczasowe zajęcia i
całkowicie skoncentrował się na rozwoju Musiconu i metod pracy i zabawy z nim
związanych. Ciągle
się uczy i chętnie się dzieli swymi doświadczeniami. Koordynuje pracę
interdyscypinarnego
zespołu, dzięki którego wysiłkom powstają scenariusze zabaw i lekcji na Musicon.
Warsztaty dla dorosłych
Wymagąją dodatkowego zapisu.
Nowe narkotyki - rozpoznawanie zachowań. Profilaktyka na poziomie rodziny. Mariusz Jędrzejko
Czynniki ryzyka i czynniki ochronne zagrożeń narkotykowych. Charakterystyka
substancji najczęściej pojawiających się w Warszawie i na Mazowszu. Zasady postępowania przy eksperymentach
narkotykowych
dzieci. Rozpoznawanie zachowań. Postępowanie w sytuacjach krytycznych.
Mariusz Jędrzejko
Socjolog, pedagog społeczny, terapeuta uzależnień. Ekspert w zakresie uzależnień
behawioralnych i chemicznych. Dyrektor Naukowy Centrum Profilaktyki Społecznej. Profesor na Wydziale
Nauk o Zdrowiu UTH w Radomiu.
Cyberzagrożenia - Jak być partnerem do dyskusji z dzieckiem?
Bolesław Michalski
Głównym celem warsztatu jest przekazanie wiedzy z zakresu działania internetu i
jego oddziaływania
na dziecko co pozwoli nauczycielowi identyfikować potencjalne zagrożenia wynikające
z cyberprzemocy.
Jednocześnie działania te pozwolą nauczycielowi stać się potencjalnym powiernikiem i
pierwsza osobą
do kontaktu w sytuacji zagrożenia cybernetycznych w szkole. Dodatkowym
elementem jest budowanie
samoświadomości publiczności informacji i zwracania uwagi na potencjalne zagrożenia
wynikające z
tego faktu.
Bolesław Michalski
Specjalista od sprawa bezpieczeństwa cybernetycznego, prowadził liczne szkolenia z
zakresu
cyberświadomości dla Klientów biznesowych oraz dla rodziców, uczniów i nauczycieli.
Zajmuje się
przeprowadzaniem kompleksowych audytów z dziedziny cyber-bezpieczeństwa. Gościnnie,
wykładowca w
Centrum Nauk Sądowych Uniwersytetu Warszawskiego. Odpowiadał w swoich kompetencjach,
za wybór
partnerów projektowych i długoterminowych dla firm takich jak X- Trade Brokers, Saxo
Bank Polska,
Forex TB – Patron FX. Ponadto współpracował z IMC Konsulting przy programach
restrukturyzacyjnych
szpitali państwowych. Ekspert w zakresie baz danych, systemów CRM. Prywatnie
instruktor
żeglarstwa w Polskim Stowarzyszeniu Żeglarzy Niepełnosprawnych z doświadczeniem w
pracy z dziećmi,
młodzieżą i dorosłymi.
Kompetencje przyszłości w szkole. Kamil Śliwowski
Czym są kompetencje przyszłości i jak wspierać je w szkole? Jak nie ograniczyć się tylko do technologii np. robotyki, programowania czy projektowania? Wiele miejsc pracy, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, wymaga od kandydatów umiejętności, które trudno zdobyć w szkole. Czas przydatności do wykorzystania konkretnych kompetencji, zwłaszcza związanych z technologią, skraca się, co powoduje tzw. mismatch of skills, pomiędzy pracownikami i pracodawcami. Katalog kompetencji przyszłości też się zmienia, ale najważniejsze z nich pozostają takie same już od wielu lat np. współpraca czy elastyczność poznawcza.
Kamil Śliwowski
Kamil Śliwowski - trener i animator, specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w edukacji, zwłaszcza w kontekście prawa autorskiego oraz ochrony prywatności. Autor gry edukacyjnej "Trzęsienie danych", współautor raportów o otwartych zasobach edukacyjnych i stanie edukacji cyfrowej w Polsce dla UNESCO, Centrum Cyfrowego, Ośrodka Rozwoju Edukacji. Bloguje i prowadzi newsletter o nowych technologiach i otwartych zasobach w edukacji na www.otwartezasoby.pl. Na co dzień wicedyrektor programu edukacyjnego Centralnego Domu Technologii oraz ekspert edukacji cyfrowej w Fundacji Szkoła z Klasą.
Klub Kodowania Swift - jak zainspirować uczniów do tworzenia
i kreowania
innowacji. Dorota Madej
Technologia ma swój język – nazwany kodem. Każdy może i powinien posiadać
umiejętność
porozumiewania się w tym języku, a umiejętność programowania jest jedną z kluczowych
kompetencji
przyszłości, ponieważ uczy rozwiązywania problemów, pracy w zespole oraz wyzwala
kreatywność. Pomaga
budować aplikacje, które przenoszą pomysły w życie. Są to umiejętności, które
powinny być rozwijane
w szkole, ponieważ przede wszystkim przydają się w życiu. Zapraszamy na
warsztat, podczas
którego pokażemy jak prosty jest języki Swift oraz powiemy jak założyć Klub
Kodowania Swift w
szkole.
Dorota Madej
Z wykształcenia socjolog i manager kultury. Doradca i trener w firmie Cortland,
zajmująca się
wdrażaniem rozwiązań edukacyjnych Apple w szkołach. Od wielu lat prowadzi
prezentacje oraz warsztaty
dla nauczycieli i dyrekcji szkół, wspierając ich w zastosowaniu technologii w
procesie dydaktycznym,
a także pokazuje uczniom jak wykorzystać technologię nie tylko do zabawy.
Grafika komputerowa - to nie takie trudne. Dariusz Nowak
Zajęcia dot. podstaw grafiki komputerowej z zastosowaniem aplikacji Canva. Aplikacja dostępna on-line bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania. Umożliwia stworzenie:: ulotki, baneru na bloga, prezentacji, plakatu, nagłówka wiadomości e-mail, dokumentu a4, papieru firmowego, okładki magazynu, zaświadczenia, okładki książki, kolażu zdjęć, okładki płyty CD, infografiki, mapy myśli itp.
Dariusz Nowak
Nauczyciel Publicznej Szkoły Podstawowej w Radomiu nr 34, nauczyciel z certyfikatem
Microsoft
Innovative Educator Expert, ekspert edukacyjny Fundacji Na Rzecz Dialogu. Nauczane
przedmioty:
historia, wos i informatyka. Z zamiłowania i pasji grafik i fotograf.
Niezwykły świat animacji komputerowej, czyli jak robimy wspólną
bajkę. Mikołaj Sawicki
Na zajęciach zrobimy:
🕐 Wprowadzenie do grafiki 2d/3d
🕑 Oprogramowanie (omówienie interface'u);
🕓 Tworzenie(modelowanie) bohatera i/lub omówienie procesu powstawiania na
przykładzie
wybranego modelu;
🎬Animacja (wprawianie w ruch naszego bohatera);
☀️ Oświetlenie, koloryzacja oraz zapis animacji do odpowiedniego
formatu(rendering);
🕦 Podsumowanie.
Mikołaj Sawicki
Nazywam się Mikołaj Sawicki. Ukończyłem studia licencjackie w Wyższej Szkole
Promocji w Warszawie
na kierunku projektowanie multimedialne. Jestem grafikiem komputerowym
specjalizującym się w
animacji 3D. Posiadam 7 lat doświadczenia zawodowego w agencjach reklamowych oraz
freelance ale
grafiką zajmuję się od dziecka. Dziecięca fascynacja bajkami, animacją i grafiką
pozwoliły mi robić
w życiu to co lubię. Warsztaty mają na celu pokazać jak wygląda tworzenie animacji.
Pokazanie
ogromnych możliwości grafiki komputerowej, pobudzenie wyobraźni oraz kreatywności
poprzez tworzenie
wspólnej animacji. Przykład dzieł na youtube
;)
IoT w domu - sterowanie czymkolwiek z wykorzystaniem przekaźnika
- czyli jak
zintegrować smartfon z żarówką. Piotr
Sadowski
Pokaz wykorzystania technologii IoT do bezprzewodowego sterowania wyposażeniem domu
np:
oświetleniem, wentylatorem, bramą, lampkami choinkowymi lub elementami zabawek.
Piotr Sadowski
Inżynier systemów zarządzania ruchem lotniczym i systemów zarządzania ruchem
bezzałogowych statków
powietrznych. Wykładowca przedmiotu przedmiotu Technika Komputerowa w Sterowaniu
Ruchem Lotniczym na
Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej. Instruktor UAVO. Pasjonat lotnictwa
bezzałogowego z
silnymi korzeniami modelarstwa. Wolne chwile poświęca programowaniu
mikrokontrolerów, podróżom
motocyklowym i żeglarstwu.
Tworzenie muzyki elektronicznej na syntezatorze modularnym.
Piotr Sobolewski
Uczestnicy warsztatów nauczą się tworzyć muzykę elektroniczną przy użyciu
syntezatora modularnego.
Podłączymy oscylatory do karty dźwiękowej, żeby usłyszeć dźwięk, przepuścimy ten
dźwięk przez filtry
i efekty, żeby wzbogacić jego brzmienie, podłączymy do tego oscyloskop, żeby
widzieć, jaki kształt
ma to, co gramy, dołączymy sekwencer, który narzuci temu dźwiękowi rytm i melodię -
a to wszystko na
ekranie komputera, przy użyciu darmowego i otwartego symulatora syntezatora
modularnego VCV Rack.
Piotr Sobolewski
Piotr Sobolewski to programista, szkoleniowiec i miłośnik południowoamerykańskich
telenowel.
Bot na Facebook Messenger - wszystko co musisz wiedzieć, aby go
stworzyć i
nauczyć, jak rozmawiać z rodzicami i kolegami. Beata i Daria
Zalewa
Dziś słowo bot należy do najpopularniejszych haseł w świecie nowoczesnych
technologii. Bot na
Facebook Messenger to automat, który ma w sposób imitujący inteligencję prowadzić
konwersację.
Facebook Messenger to platforma tekstowa przeznaczona do prowadzenia rozmów (czyli
właśnie
konwersacji) ze znajomymi i każda osoba, która korzysta z serwisu Facebook, jest
jednocześnie
użytkownikiem Messengera. Bot na Messengerze pozwala na bezproblemową obsługę
dowolnej liczby takich
“konwersacji”. Bot może odpowiadać na trudne pytania rodziców, jak poszło w szkole i
czy odrabiamy
lekcje i w tym samym czasie odpowiadać na pytania kolegów o to, co zadane z anglika i
kiedy jest
sprawdzian z matmy. Boty mogą prowadzić za Nas taką konwersację, gdy Nas nie ma w
pobliżu lub
zwyczajnie nie mamy na to czasu, bo usiłujemy zrozumieć funkcje kwadratowe. Co
najważniejsze, osoba
pisząca z takim botem może w ogóle nie zdawać sobie sprawy, że pisze z „maszyną”.
Podczas warsztatów
pokażemy, jak stworzyć takiego bota i zintegrować go z Facebook Messengerem.
Beata Zalewa Prawie 15 lat doświadczenia w branży IT. Jako
konsultant wykonuję
zadania związane z programowaniem w .NET i T-SQL, administracją i optymalizacją SQL
Server,
współtworzę i rozwijam systemy oparte na platformach SharePoint Online i Azure.
Prowadzę szkolenia i
występuję na konferencjach jako prelegent, w wolnym czasie bywam mentorem i zawsze
chętnie dzielę
się swoją wiedzą. Piszę artykuły do miesięcznika IT
Professional. Daria Zalewa Uczennica 1 klasy szkoły średniej o
profilu technik
informatyk.
Programowanie z R może być sprawą życia i śmierci. Katarzyna Woźnica
Warsztaty będą wprowadzeniem w świat programowania na przykładzie języka
programowania R. Język,
którym posługują się programiści zawiera wiele specjalistycznych pojęć. Poznasz je
jedno po drugim,
razem z przykładami zastosowania i zadaniami do wykonania związanymi z historią
statku Titanic. Na
warsztatach nie tylko nauczysz się programować, ale też poznasz niejedną ciekawostkę
związana z tym
statkiem.
Katarzyna Woźnica
Jestem doktorantką na wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych na Politechnice
Warszawskiej.
Pracuję w Mi2 Data Lab i z zamiłowania zajmuję się analizą danych i uczeniem
maszynowym. Moim
ulubionym językiem programowania jest R.
3 - 6 Zabawy
z robotem Primo Cubetto. Przemysław Roguski
Primo Cubetto został stworzony z myślą o dzieciach, aby umożliwić tworzenie kodu
przez zabawę. Zapraszamy serdecznie wszystkich do wspólnej zabawy i nauki z
robotem.
Przemysław Roguski
Zawodowo specjalista systemów Linux/Unix. Prywatnie maniak samochodowy, wolne
chwile spędza przy elektronice w samochodzie :-)
4 - 6 Mój
kumpel Photon - zabawy z robotem Maciej
Sadowski
Chyba każdy chociaż raz marzył o robocie, który byłby naszym przyjacielem, wykonywał nasze polecenia i rozwijał się razem z Nami. Przyjdź i poznaj Photona. To dobry towarzysz zabawy.
Maciej Sadowski
Tester wszystkiego co wpadnie mu w ręce, zawodowo i hobbystycznie. Specjalista od znajdowania dziur, luk i niedociągnięć. Miłośnik gier komputerowych. Gadżeciarz – odkurza przy pomocy smartwatcha i robota:) Paulina Hawryluk Logopeda w Ursynowskiej "Setce". Zawodowo programuje mowę dzieci i dorosłych, a także szuka wad wymowy. Prywatnie zwolenniczka papierowych książek i gier planszowych otoczona na każdym kroku nowymi technologiami.
Serdecznie zapraszamy na warsztaty prowadzone przez Skriware. Razem z najmłodszymi
będziemy poznawać inżynieryjne ABC, konstruując makietę robotycznego miasta .
Aleksandra Orkan-Łęcka oraz Konrad Pawłowski
Edukatorzy ze Skriware to ekipa, której marzeniem jest wspieranie rozwoju kreatywności, ciekawości świata i pasji do nauki wśród dzieci. Realizują je kreując historię i przygody 5-osobowej załogi STEAM i jej robotycznych towarzyszy. Po udanej "Misji na Marsa", podczas której dzieci i młodzież w szkołach na całym świecie poznawały świat programowania wraz ze Skribotem, przyszedł czas na "ziemskie" przygody. Ze Skriddo nauka programowania, inżynierii, technologii, nauk przyrodniczych i sztuki to pasjonująca zabawa.
6 - 10 Nie
pękaj, to tylko robot Przemysław Roguski
Warsztaty będą zabawą z programowalnymi robotami. Będziemy programować roboty tak,
żeby przechodziły trasę omijając po drodze przeszkody i przebijając igłą nadmuchane
balony.
Przemysław Roguski
Zawodowo specjalista systemów Linux/Unix. Prywatnie maniak samochodowy, wolne
chwile spędza przy elektronice w samochodzie :-)
Warsztat podczas którego uczestnicy przygotują własne modelki, które wprawią w
ruch dzięki robotom edukacyjnym Ozobotom, przygotowując modowe wybiegi z
wykorzystaniem kodowania offline.
Katarzyna Trojańska
Katarzyna Trojańska- neuropedagog, doradca metodyczny, trener edukacyjny z
wielokierunkowym wykształceniem pedagogicznym, prowadząca firmę Extra Klasa,
zajmującą się wdrażaniem innowacji w edukacji.
Czy kilka robotów może ścigać się na plaży, a chwilę później grać w piłkę w
kosmosie? To wszystko będzie możliwe w naszym mini studiu filmowym. Wymyślimy
kilka krótkich scenek, które następnie odegrają zaprogramowane przez nas
roboty. O scenerię nie ma się co martwić. Wszystko nagrywane będzie na green
boxie - scenerię wygenerujemy komputerowo.
Tomasz
Pluta
Programista, zaczynał przygodę z internetem w czasach, gdy w Polsce dominowały
BBS-y. Uwielbia książki podróżnicze o najdalszych zakątkach byłego ZSRR. Dwóch
synków na stanie.
Warsztaty będą zabawą z programowalnymi robotami. Będziemy programować roboty tak,
żeby przechodziły trasę omijając po drodze przeszkody i burząc wieże zbudowane z
klocków.
Grzegorz Fedoryński
Programista, miłośnik tramwajów i honorowy krwiodawca.
8 - 12
Miejskie wycieczki robotów Aleksandra
Orkan-Łęcka
Serdecznie zapraszamy na warsztaty prowadzone przez twórców Skriddo. Razem z
uczestnikami zaprogramujemy wycieczkę małych jeździków po robotycznym mieście. Dokąd
- tę zagadkę będą musiały rozwikłać same dzieciaki!
Aleksandra Orkan-Łęcka oraz Konrad Pawłowski
Edukatorzy ze Skriware to ekipa, której marzeniem jest wspieranie rozwoju kreatywności, ciekawości świata i pasji do nauki wśród dzieci. Realizują je kreując historię i przygody 5-osobowej załogi STEAM i jej robotycznych towarzyszy. Po udanej "Misji na Marsa", podczas której dzieci i młodzież w szkołach na całym świecie poznawały świat programowania wraz ze Skribotem, przyszedł czas na "ziemskie" przygody. Ze Skriddo nauka programowania, inżynierii, technologii, nauk przyrodniczych i sztuki to pasjonująca zabawa.
8 - 12 Koduj
z UKE Joanna Dubel, Aleksandra Mokrzycka, Ewa Domańska
Scottie Go! Innowacyjna gra do nauki programowania. Jest ona połączeniem
kartonowych klocków oraz aplikacji. Gracz z klocków układa program. Następnie za
pomocą aplikacji skanuje napisany program, wykonując jego zdjęcie lub rejestrując
wideo, wprawiając bohatera Scottiego w ruch.
Joanna Dubel, Aleksandra Mokrzycka oraz Ewa Domańska
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej jest organem regulacyjnym w zakresie
działalności telekomunikacyjnej, pocztowej, oraz gospodarki zasobami częstotliwości.
Kampanie prowadzone przez Urząd skierowane do różnych grup odbiorców wpisane są w
strategie Prezesa UKE. Edukacja ma na celu promowanie bezpiecznego korzystania z
urządzeń komunikacji elektronicznej w cyberprzestrzeni.
8 - 12 Klub
Kodowania Swift - moje pierwsze kroki z programowaniem Dorota Madej
Programowanie jest trudne? Wcale nie! Z aplikacją Tynker i wesołym Smokiem
przekonamy się że Programować Każdy Może. A czego konkretnie się nauczymy?
Funkcji, pętli, debugowania, czyli jednym słowem jak przy pomocy prostych instrukcji
można osiągnąć całkiem ciekawe rezultaty! Zajęcia prowadzone będą na iPadach.
Dorota Madej
Z wykształcenia socjolog i manager kultury. Doradca i trener w firmie Cortland,
zajmująca się wdrażaniem rozwiązań edukacyjnych Apple w szkołach. Od wielu lat
prowadzi prezentacje oraz warsztaty dla nauczycieli i dyrekcji szkół, wspierając ich
w zastosowaniu technologii w procesie dydaktycznym, a także pokazuje uczniom jak
wykorzystać technologię nie tylko do zabawy.
W czasie warsztatów młodzi uczestnicy przygotują i zaprogramują swój własny
wynalazek działający na bazie robota Dash.
Krzysztof
Jaworski
Koordynator i trener projektów edukacyjnych (m.in.: Mistrzowie Kodowania,
Zaprogramuj Przyszłość, Wonder Polska). Laureat konkursu Innowacyjny Nauczyciel
2013. Absolwent programu Future Classroom Lab realizowanym przez European Schoolnet
w Brukseli. Uczestnik międzynarodowych konferencji Scratcha w Budapeszcie i USA
(MIT, Boston). Prelegent na wielu konferencjach edukacyjnych m.in.: Inspiracje,
TEDxPiotrowskaStreetSaloon, BeZee, Zlot Innowacyjnych Nauczycieli, Informatyka w
Edukacji.
Czy nauka tabliczki mnożenia może być przyjemna? W jaki sposób rozwiązywanie
łamigłówek geometrycznych może dopomóc w jej opanowaniu? Czy potrafisz sam/a
opracować taką łamigłówkę?
Kalina Jastrzębowska
Kreatywne podejście do uczenia matematyki jest mi bliskie. Uważam, że dzieci muszą
odkrywać pojęcia i być poddawane wyzwaniom. Obecnie uczę matematyki i przyrody w
klasach 1-4.
6 - 8 8 - 12 12 - 15 Mój
kumpel Photon - robot dzięki, któremu nauka stała się przyjemnością Maciej Sadowski
Chyba każdy chociaż raz marzył o robocie, który byłby naszym przyjacielem, wykonywał nasze polecenia i rozwijał się razem z Nami. Przy pomocy robota Photon i Apple Swift Playgrounds zdobądź tajemną wiedzę jak panować nad przedmiotami:)
Maciej Sadowski
Tester wszystkiego co wpadnie mu w ręce, zawodowo i hobbystycznie. Specjalista od znajdowania dziur, luk i niedociągnięć. Miłośnik gier komputerowych. Gadżeciarz – odkurza przy pomocy smartwatcha i robota:) Paulina Hawryluk Logopeda w Ursynowskiej "Setce". Zawodowo programuje mowę dzieci i dorosłych, a także szuka wad wymowy. Prywatnie zwolenniczka papierowych książek i gier planszowych otoczona na każdym kroku nowymi technologiami.
Uczestnicy w grupach programują roboty do wykonania konkretnego zadania na przygotowanym torze przeszkód tak aby robot sam pokonał tor. Programowanie zadaniowe z Lego Mindstorms ev3.
Dariusz Ziomek
Nauczyciel Informatyki, założyciel "Warsztatów Robotyki i Programowania oraz druku 3D", entuzjasta druku 3d, propagator wdrażania nowych technologi oraz programowania i edukowania dzieci w tym obszarze.
8 - 18
Sztuczna inteligencja – jak nauczyć komputer rozróżniać samochód osobowy od
autobusu. Mariusz i Oliwia Ferdyn
Sztuczna inteligencja – jak nauczyć komputer rozróżniać samochód osobowy od
autobusu. W trakcie zajęć wykorzystamy chmurę Microsoft Azure i nauczymy
komputer rozróżniać autobus od samochodu osobowego – a może coś jeszcze.
Na warsztaty proszę przynieść pendrive ze zdjęciami 15 autobusów i 15
samochodów osobowych. Zainteresowani mogą przynieść inny zestaw zdjęć
do rozpoznawania, a za najciekawszy szalone, a może i praktyczny sposób
wykorzystania technologii nagroda. Gdyby, ktoś zapomniał o zdjęciach to wujek Google
pomoże.
Mariusz Ferdyn W świecie IT od ponad 20 lat. Początkowo
współpracownik periodyków „Bajtek” i „Commodore & Amiga”. Od 2000 roku specjalizuje
się w technologiach Microsoftu. Pełnił funkcjęTechnical Learning Guide podczas
największych konferencji Microsoft TechEd i Ignite w USA. Obecnie ekspert w
dziedzinie rozwiązań chmur prywatnych i publicznych w szczególności Microsoft Azure.
Uchonorowany nagrodą Microsoft Most Valuable
Professional. Oliwia Ferdyn Uczennica Szkoły Podstawowowej nr
204. Zainteresowania od komputerów, poprzez pływanie do koszykówki
8 - 12 12 - 18 Boski
algorytm i inne tajniki kostki Rubika
Grzegorz Łuczyna
Czy próbowałeś/aś kiedyś układać kostkę Rubika? Domyślam się, że nie było łatwo –
to przecież ponad 43 tryliony różnych kombinacji. A czy wiesz, że tak naprawdę
wystarcza 20 ruchów by ją ułożyć? I zaledwie kilka dni, by opanować najprostsze
metody poskramiania tej łamigłówki! A to dopiero początek przygody ze
„speedcubingiem”, bo kostkę Rubika można układać nawet w kilka sekund, a także jedną
ręką lub z zamkniętymi oczami… Jeżeli masz w domu (nieułożoną) kostkę Rubika,
to koniecznie zabierz ją ze sobą!
Grzegorz Łuczyna
Pasjonat kostki Rubika, od 15 lat biorący udział w oficjalnych zawodach
speedcubingowych w Polsce i za granicą. Zdobywca tytułów Mistrza Świata w układaniu
kostki Pyraminx i Mistrza Europy w układaniu kostki Rubika w najmniejszej liczbie
ruchów. Zawodowo projektant systemów informatycznych w firmie Synerise.
12 - 18 Jak
zbudować robota? Zobacz jakie to proste!
Koło Naukowe Robotyków KNR Politechnika Warszawska
Młodzież podczas zajęć dowie się podczas wstępnej prezentacji znajomość jakiej
wiedzy jest potrzebna podczas konstruowania własnego robota oraz z jakich
podstawowych elementów (mechanicznych, elektrycznych i programistycznych) są one
budowane. Uczniowie dowiedzą się również o sposobach komunikacji z robotami, a potem
pod opieką osób prowadzących przystąpią do zbudowania własnego Linefollower’a z
poprzednio przygotowanych części i sprawdzą jego działanie na specjalnym torze.
Koło Naukowe Robotyków KNR Politechnika Warszawska
Koło Naukowe Robotyków KNR działające przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i
Lotnictwa Politechniki Warszawskiej skupia w swoich szeregach pasjonatów robotyki,
którzy rozwijają swoją wiedzę i umiejętności. Działalność członków Koła nie
ogranicza się do jednej tylko dziedziny robotyki - członkowie są zaangażowani w
projekty dotyczące samochodów autonomicznych, wizji maszynowej, łazików
marsjańskich, manipulatorów. Członkowie koła zajmują się także budową robotów
humanoidalnych, mobilnych, podwodnych, a nawet chirurgicznych. Dodatkowo, studenci
Koła wraz z swoimi konstrukcjami uczestniczą w ogólnopolskich i międzynarodowych
zawodach robotycznych, prezentują swoje dokonania na międzynarodowych konferencjach
oraz biorą udział w profesjonalnych szkoleniach. Działalność popularyzacji nauki
skupia się na wystawianiu swoich konstrukcji oraz prezentacji ich na różnych
wydarzeniach poświęconych nauce, jak np. Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum
Nauki Kopernik, czy podczas Nocy w Instytucie Lotnictwa. Prowadzą warsztaty dla
młodzieży szkolnej rozszerzające ich wiedzę z robotyki, np. w ramach Festiwalu
Nauki.
8+ Bot na
Facebook Messenger - wszystko co musisz wiedzieć, aby go stworzyć i nauczyć, jak
rozmawiać z rodzicami i kolegami Beata i
Daria Zalewa
Dziś słowo bot należy do najpopularniejszych haseł w świecie nowoczesnych
technologii. Bot na Facebook Messenger to automat, który ma w sposób imitujący
inteligencję prowadzić konwersację. Facebook Messenger to platforma tekstowa
przeznaczona do prowadzenia rozmów (czyli właśnie konwersacji) ze znajomymi i każda
osoba, która korzysta z serwisu Facebook, jest jednocześnie użytkownikiem
Messengera. Bot na Messengerze pozwala na bezproblemową obsługę dowolnej liczby
takich “konwersacji”. Bot może odpowiadać na trudne pytania rodziców, jak poszło w
szkole i czy odrabiamy lekcje i w tym samym czasie odpowiadać na pytania kolegów o
to, co zadane z anglika i kiedy jest sprawdzian z matmy. Boty mogą prowadzić za Nas
taką konwersację, gdy Nas nie ma w pobliżu lub zwyczajnie nie mamy na to czasu, bo
usiłujemy zrozumieć funkcje kwadratowe. Co najważniejsze, osoba pisząca z takim
botem może w ogóle nie zdawać sobie sprawy, że pisze z „maszyną”. Podczas warsztatów
pokażemy, jak stworzyć takiego bota i zintegrować go z Facebook Messengerem.
Beata Zalewa Prawie 15 lat doświadczenia w branży IT. Jako
konsultant wykonuję zadania związane z programowaniem w .NET i T-SQL, administracją
i optymalizacją SQL Server, współtworzę i rozwijam systemy oparte na platformach
SharePoint Online i Azure. Prowadzę szkolenia i występuję na konferencjach jako
prelegent, w wolnym czasie bywam mentorem i zawsze chętnie dzielę się swoją wiedzą.
Piszę artykuły do miesięcznika IT
Professional. Daria Zalewa Uczennica 1 klasy szkoły średniej o
profilu technik informatyk.
10+
Niezwykły świat animacji komputerowej, czyli jak robimy wspólną bajkę. Mikołaj Sawicki
Na zajęciach zrobimy:
🕐 Wprowadzenie do grafiki 2d/3d
🕑 Oprogramowanie (omówienie interface'u);
🕓 Tworzenie(modelowanie) bohatera i/lub omówienie procesu powstawiania na
przykładzie wybranego modelu;
🎬Animacja (wprawianie w ruch naszego bohatera);
☀️ Oświetlenie, koloryzacja oraz zapis animacji do odpowiedniego
formatu(rendering);
🕦 Podsumowanie.
Mikołaj Sawicki
Nazywam się Mikołaj Sawicki. Ukończyłem studia licencjackie w Wyższej Szkole
Promocji w Warszawie na kierunku projektowanie multimedialne. Jestem grafikiem
komputerowym specjalizującym się w animacji 3D. Posiadam 7 lat doświadczenia
zawodowego w agencjach reklamowych oraz freelance ale grafiką zajmuję się od
dziecka. Dziecięca fascynacja bajkami, animacją i grafiką pozwoliły mi robić w życiu
to co lubię. Warsztaty mają na celu pokazać jak wygląda tworzenie animacji.
Pokazanie ogromnych możliwości grafiki komputerowej, pobudzenie wyobraźni oraz
kreatywności poprzez tworzenie wspólnej animacji. Przykład dzieł na youtube
;)
11+
Tworzenie muzyki elektronicznej na syntezatorze modularnym Piotr Sobolewski
Uczestnicy warsztatów nauczą się tworzyć muzykę elektroniczną przy użyciu
syntezatora modularnego. Podłączymy oscylatory do karty dźwiękowej, żeby usłyszeć
dźwięk, przepuścimy ten dźwięk przez filtry i efekty, żeby wzbogacić jego brzmienie,
podłączymy do tego oscyloskop, żeby widzieć, jaki kształt ma to, co gramy, dołączymy
sekwencer, który narzuci temu dźwiękowi rytm i melodię - a to wszystko na ekranie
komputera, przy użyciu darmowego i otwartego symulatora syntezatora modularnego VCV
Rack.
Piotr Sobolewski
Piotr Sobolewski to programista, szkoleniowiec i miłośnik południowoamerykańskich
telenowel.
12 - 18 15+
Grafika komputerowa - to nie takie trudne
Dariusz Nowak
Zajęcia dot. podstaw grafiki komputerowej z zastosowaniem aplikacji Canva. Aplikacja dostępna on-line bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania. Umożliwia stworzenie:: ulotki, baneru na bloga, prezentacji, plakatu, nagłówka wiadomości e-mail, dokumentu a4, papieru firmowego, okładki magazynu, zaświadczenia, okładki książki, kolażu zdjęć, okładki płyty CD, infografiki, mapy myśli itp.
Dariusz Nowak
Nauczyciel Publicznej Szkoły Podstawowej w Radomiu nr 34, nauczyciel z certyfikatem
Microsoft Innovative Educator Expert, ekspert edukacyjny Fundacji Na Rzecz Dialogu.
Nauczane przedmioty: historia, wos i informatyka. Z zamiłowania i pasji grafik i
fotograf.
12 - 18 12+ 15+ IoT w
domu - sterowanie czymkolwiek z wykorzystaniem przekaźnika - czyli jak zintegrować
smartfon z żarówką Piotr Sadowski
Pokaz wykorzystania technologii IoT do bezprzewodowego sterowania wyposażeniem domu
np: oświetleniem, wentylatorem, bramą, lampkami choinkowymi lub elementami zabawek.
Piotr Sadowski
Inżynier systemów zarządzania ruchem lotniczym i systemów zarządzania ruchem
bezzałogowych statków powietrznych. Wykładowca przedmiotu przedmiotu Technika
Komputerowa w Sterowaniu Ruchem Lotniczym na Wydziale Transportu Politechniki
Warszawskiej. Instruktor UAVO. Pasjonat lotnictwa bezzałogowego z silnymi korzeniami
modelarstwa. Wolne chwile poświęca programowaniu mikrokontrolerów, podróżom
motocyklowym i żeglarstwu.
15+ Kompetencje przyszłości w szkole. Kamil Śliwowski
Czym są kompetencje przyszłości i jak wspierać je w szkole? Jak nie ograniczyć się się tylko do technologii np. robotyki, programowania czy projektowania? Wiele miejsc pracy, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, wymaga od kandydatów umiejętności, które trudno zdobyć w szkole. Czas przydatności do wykorzystania konkretnych kompetencji, zwłaszcza związanych z technologią, skraca się, co powoduje tzw. mismatch of skills, pomiędzy pracownikami i pracodawcami. Katalog kompetencji przyszłości też się zmienia, ale najważniejsze z nich pozostają takie same już od wielu lat np. współpraca czy elastyczność poznawcza.
Kamil Śliwowski
Kamil Śliwowski - trener i animator, specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w edukacji, zwłaszcza w kontekście prawa autorskiego oraz ochrony prywatności. Autor gry edukacyjnej "Trzęsienie danych", współautor raportów o otwartych zasobach edukacyjnych i stanie edukacji cyfrowej w Polsce dla UNESCO, Centrum Cyfrowego, Ośrodka Rozwoju Edukacji. Bloguje i prowadzi newsletter o nowych technologiach i otwartych zasobach w edukacji na www.otwartezasoby.pl. Na co dzień wicedyrektor programu edukacyjnego Centralnego Domu Technologii oraz ekspert edukacji cyfrowej w Fundacji Szkoła z Klasą.
15+
Programowanie z R może być sprawą życia i śmierci Katarzyna Woźnica
Warsztaty będą wprowadzeniem w świat programowania na przykładzie języka
programowania R. Język, którym posługują się programiści zawiera wiele
specjalistycznych pojęć. Poznasz je jedno po drugim, razem z przykładami
zastosowania i zadaniami do wykonania związanymi z historią statku Titanic. Na
warsztatach nie tylko nauczysz się programować, ale też poznasz niejedną ciekawostkę
związana z tym statkiem.
Katarzyna Woźnica
Jestem doktorantką na wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych na Politechnice
Warszawskiej. Pracuję w Mi2 Data Lab i z zamiłowania zajmuję się analizą danych i
uczeniem maszynowym. Moim ulubionym językiem programowania jest R.
Czy słyszałaś/słyszałeś o czwartym wymiarze? Odkryj drogę do skarbu 🏆 w równoległej
rzeczywistości:) Twoim zadaniem jest przejście labiryntu zagadek. Jest to
magiczny labirynt. Każdy uczestnik tej gry będzie postrzegał go inaczej. Możesz
zaprosić koleżankę lub kolegę do wspólnej przygody. Nie każdy jest w stanie
dostrzec labirynt. Aby ułatwić Ci to zadanie dostaniesz mapę z zaznaczonymi
komnatami labiryntu. Tylko klucznik 🔑 może Cię wpuścić do kolejnych komnat 🔐. Jednak,
aby to zrobił 🙏 musisz wykonać jego polecia. Możesz pójść dłuższą
bezpieczniejszą drogą lub udać się drogą krótszą ale pełną pułapek i trudności.
Na końcu labiryntu czeka na Ciebie skarb. Twoim zadaniem jest go odnaleźć.
Zarejestruj się aby wziąć udział w zabawie. Odbierz mapę 📜 w punkcie
rejestracji i udaj się do klucznika. Ona/on już Cię pokieruje 😁👉.
Wolontariusze Labirynt przygotowują i prowadzą wolontariusze
uczniowie.
Czy słyszałeś o rozszerzonej rzeczywistości? Odkryj drogę do skarbu w równoległej rzeczywistości konferencji:)
Instrukcja gry
Twoim zadaniem jest przejście labiryntu zagadek. Jest to magiczny labirynt. Każdy uczestnik tej gry
będzie postrzegał go inaczej.
Możesz zaprosić koleżankę lub kolegę do wspólnej przygody. Aby ułatwić Ci to zadanie dostaniesz mapę z zaznaczonymi
komnatami labiryntu. Tylko klucznik 🔑 może Cię wpuścić do kolejnych komnat 🔐. Jednak,
aby to zrobił 🙏 musisz wykonać jego/jej polecia.
Dzięki wirtualnej rzeczywistości (VR) przenosimy się do 1410 roku, na pola grunwaldzkie. Jest 15 lipca, za kilka godzin dojdzie do decydującego starcia odwiecznych nieprzyjaciół Polski (i Litwy) z Zakonem Krzyżackim. Zanim wojska się rozstawią widz ma możliwość przeprowadzenia rozmowy z wielkim mistrzem Ulrichem von Jungingenem i królem Władysławem Jagiełło na temat ich słabych i mocnych stron. Poznajemy również elementy rycerskiego uzbrojenia. Nie może zabraknąć samej bitwy, największej średniowiecznej bitwy w tej części Europy.
Zaprezentujemy materiał do wykorzystania jako ilustracja podczas lekcji poświęconej konfliktowi i stosunkom polsko-krzyżackim, bitwie pod Grunwaldem czy uzbrojeniu średniowiecznego rycerza.
Twórca: Fundacja na rzecz Wielkich Historii
Maria Marczak
Dyrektor biura Fundacji na rzecz Wielkich Historii, zaangażowana w tworzenie projektów edukacyjnych w dziedzinie historii i dziedzictwa, często przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
11:00 - 15:00
b/o
Zajęcia
Rysunku 3D.
Rysunek 3D to zajęcia plastyczne łączące technologię druku 3D z wyobraźnią
człowieka. Za pomocą
długopisów 3D uczymy rysować bezpośrednio w powietrzu, podobnie jak ołówkiem na
kartce.
Narysowane w ten sposób przedmioty utwardzają się i są w pełni funkcjonalne już
po kilku
sekundach.
Karol Chmielnicki
Współzałożyciel Szkoły Szczęścia miłośnik wychowania demokratycznego
10:30 - 16:00
b/o
Roboty
Dash, Dot, Sphero, Cubetto, Ozobot.
Możliwość zabawy i poprogramowania robotów pod opieką uczniów wolontariuszy
oraz stoisko z
robotami oraz klocki do zabawy firmy Skriware.
Wolontariusze
Zajęcia prowadzą uczniowie wolontariusze z różnych szkół.
11:00 - 16:00
b/o
Gry planszowe i łamigłówki.
Łamigłówki, gry planszowe. Gry m.in.:
Strategiczne długie tytuły: Magnum Sal, Pięć Klanów
Rodzinne (30 min): Letnisko, Kanagawa, Pociągi Europa, Festiwal
Lampionów, Star Realms,
Hexx
Zajęcia prowadzą uczniowie wolontariusze z wielu szkół.
10:00 - 16:00
b/o
Wejdź do
świata Skriddo - stoisko Skriware.
Na stoisku uczestnicy będą mogli zapoznać się z historią 5 dzieciaków z załogi
STEAM i wspólnie
z nimi zanurzyć się w świat inżynierii, programowania, sztuki, nauki i nowych
technologii.
Aleksandra Orkan-Łęcka oraz Konrad Pawłowski
Edukatorzy ze Skriware to ekipa, której marzeniem jest wspieranie rozwoju kreatywności, ciekawości świata i pasji do nauki wśród dzieci. Realizują je kreując historię i przygody 5-osobowej załogi STEAM i jej robotycznych towarzyszy. Po udanej "Misji na Marsa", podczas której dzieci i młodzież w szkołach na całym świecie poznawały świat programowania wraz ze Skribotem, przyszedł czas na "ziemskie" przygody. Ze Skriddo nauka programowania, inżynierii, technologii, nauk przyrodniczych i sztuki to pasjonująca zabawa.
10:00 - 16:00
b/o
Budujemy i
niszczymy w The Powder Toy.
Podczas tych otwartych zajęć będziemy bawić się The Powder Toy - grą, w której
na ekranie
komputera rozsypujemy, rozlewamy i rozdmuchujemy różne substancje i patrzymy,
jak się palą,
wybuchają, reagują ze sobą, rosną i zamarzają. Bardziej ambitni gracze mogą
ustawiać ściany,
budować konstrukcje, prowadzić przewody, puszczać nimi prąd - budując w ten
sposób proste
urządzenia.
Piotr Sobolewski
Programista i szkoleniowiec.
11:00 - 16:00
b/o
Team
RaByte.
Drużyna warszawskich licealistów startujących w największym na świecie
konkursie robotycznym -
FIRST Robotics Competition
Jakub Maliszewski
Kapitan drużyny, elektronik, programista i licealista. Cały zespół RaByte
do poznania na
miejscu;)
13:00 - 16:00
b/o
Musiconowe
improwizacje.
Mali i duży odkrywcy mogą spontanicznie bawić się Musiconem i pod okiem naszego
edukatora
puszczać wodze kreacji. Musicon czasem staje się warsztatem kompozytora,
programisty,
projektanta a czasem po prostu konsolą sterującą statkiem kosmicznym.
Jakub
Kozik
Absolwent Wzornictwa Przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.
Projektant,
współautor Musiconu, ojciec małego człowieka. Kilka lat temu porzucił
dotychczasowe zajęcia i
całkowicie skoncentrował się na rozwoju Musiconu i metod pracy i zabawy z nim
związanych. Ciągle
się uczy i chętnie się dzieli swymi doświadczeniami. Koordynuje pracę
interdyscypinarnego
zespołu, dzięki którego wysiłkom powstają scenariusze zabaw i lekcji na Musicon.
Warsztaty wymagąją dodatkowego zapisu. Ważne jest, aby zarejestrowana osoba spełniała
kryterium wieku.
Kategorie wiekowe rozróżnione są kolorystycznie. Cześć zajęć należy do kilku kategorii wiekowych.
Kliknij poniższe przyciski, aby zobaczyć zajęcia dla poszczególnych kategorii wiekowych.
Gospodarz wydarzenia
Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 339 im. Raoula Wallenberga
ul. św. Bonifacego 10 w Warszawie
Partnerzy wydarzenia
Kontakt
Chcesz dowiedzieć się więcej, pomóc w organizacji, wesprzeć wydarzenie.
Zespół Szkół:
Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 339 im. Raoula Wallenberga
ul. św. Bonifacego 10
02-914 Warszawa Zaproponuj swoją szkołę jako miejsce następnej konferencji! Napisz do nas: kontakt@koderek.edu.pl
UWAGA! Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach
statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.
Zamknij ostrzeżenie