Kreatywność to sposób myślenia. Tworzyć można używając drewna, gipsu, papieru a także linii kodu. Jednocześnie w coraz większym stopniu wszystkie obszary działalności człowieka przenika informatyka. Warto to dostrzec, warto poznać. Przekazując wiedzę z obszaru nowych technologii i programowania stawiamy na rozwijanie takich cech jak analiza, kreatywność oraz krytyczne podejście do zdobywanych informacji. Wszystko po to, by inspirować do twórczego wykorzystania zdobytej wiedzy i zmieniania świata wokół nas. Stąd w programie nie tylko zajęcia bezpośrednio powiązane z informatyką, ale także wykłady i prelekcje skłaniające do dyskusji o metodach uczenia się, przedsiębiorczości i innowacyjności oraz warsztaty rozwijające umiejętności pracy grupowej i łączenia różnych zdolności do realizacji wspólnego celu.


Celem konferencji jest:

  • Promocja i przekazywanie wiedzy z obszaru szeroko pojętej informatyki.
  • Prezentacja przez specjalistów z różnych dziedzin, w jaki sposób informatyka przydaje się w ich pracy, jakim może być pasjonującym zajęciem i dobrą zabawą. [prelekcje otwarte]
  • Nauka programowania przez dobrą zabawę a co za tym idzie rozwijanie wyobraźni oraz nauka logicznego i kreatywnego myślenia. [warsztaty]
  • Możliwość spotkania, rozmowy i pracy z ekspertami [panel ekspertów, Hackathon]
  • Uczenie pracy w zespole i rozwijanie zdolności interpersonalnych. [warsztaty oraz zaangażowanie w przygotowanie i organizację konferencji]
  • Zachęcanie uczniów do dzielenia się wiedzą i pasjami. Zdobywanie doświadczania w obszarze wystąpień publicznych. [ścieżka prelekcji uczniowskich, pokazy]
  • Prezentacja narzędzi wpierających edukację i dyskusja o metodach uczenia i motywowania. [wykłady i warsztaty dla dorosłych]
  • Promowanie innowacyjnych pomysłów i tworzenie narzędzi usprawniających edukację, funkcjonowanie szkoły, organizację Koderka. [Hackathon]

W jednym miejscu, jednego dnia (7 października 2017) dwa potoki: Hackathon dla profesjonalistów i Konferencja dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Hackathon - informatyka dla szkoły

Weź udział w konkursie! Stwórz w 12 godzin narzędzie przydatne w szkole.


W ramach Hackathonu mogą wystartować maksymalnie pięcioosobowe zespoły.
Ich zadaniem będzie stworzenie najlepszej aplikacji dla szkoły. Może to być system zapisów na zajęcia dodatkowe, miejsce do wymiany ciekawych artykułów dla uczniów lub cokolwiek tylko zespół uzna za stosowne.
Każda aplikacja zostanie oceniona w czterech kategoriach: rozwiązanie problemu, user experience, projekt graficzny i potencjał techniczny.
Wszystkie zespoły będa mieć na to tyle samo czasu.
Uczestnikom hackathonu gwarantujemy miejsce do programowania, wyżywienie, strefę relaksu, a zwycięzcy dodatkowo otrzymają ciekawe nagrody oraz możliwość, aby ich dzieło zostało wykorzystane w szkole. Aby się zarejestrować wystarczy jedynie wypełnić formularz. Zapraszamy do podjęcia wyzwania i stworzenia czegoś dobrego!

Zgłoś zespół

12 godzin kodowania + 2 godziny na finał

Zaczynamy o godzinie 9 kończymy o 23.

12 zespołów

Zorganizuj 3-5 osobowy zespół i nie zwlekaj z zapisem! Przewidziano miejsce tylko dla 12 zespołów startujących w konkursie. Zapraszamy także uczniów. Zapisy do 5 października!

Dowolny pomysł

Przyjdź z własnym pomysłem na ciekawe narzędzie przydatne w szkole lub posłuchaj sugestii. Może Twój pomysł zrewolucjonizuje edukację:)

Otwarte oprogramowanie (Open Sources)

Stwórz w 12 godzin działający prototyp. Udostępnij go społeczności.

Konferencja - informatyka dla ucznia

Kto to jest informatyk? Co robi w pracy?
Jak zbudować robota? Jak nauczyć go śpiewać?
Jak powstają gry? Co to jest algorytm?
Czy za pomocą funkcji można narysować kwiatek?
Co łączy literkę "e" z literką"i" i dlaczego to magia?

Przyjdź i posłuchaj tych którzy dzielą się swoją wiedzą i opowiadają o swojej pasji...

Zgłoś temat zajęć na konferencję 7 października 2017
Zobacz program


Ścieżki konferencji

W ramach konferencji odbywającej się równolegle do Hackathon-u planujemy...

Prelekcje

Krótkie (do 20 minut) prezentacje profesjonalnych informatyków dla dzieci. Dwie kategorie wiekowe 6-10 lat i 10-16 lat.

Wykłady

Długie (do godziny) prezentacje dla dzieci.

Warsztaty

Na przykład: nauka programowania, budowa robotów, programowanie robotów, analiza procesów, realizacja projektów...

Gry i zabawy

Zawody robotów, zagadki, gry symulacyjne...

Pokazy

Prezentacje ciekawych "gadżetów".

Zajęcia interdycyplinarne

Przeróżne skojarzenia z informatyką:)

Prezentacje uczestników

Prezentacje pomysłów realizowanych przez uczestników Hackathon-u.

Prezentacje dzieci

Prezentacje projektów dzieci - finał konkursu szkolnego.

Finał Hackathon-u

Prezentacje finałowe i wyłonienie zwycięzcy Hackathon-u.

Formy współpracy

Możesz zaangażować się lub swoją firmę na wiele sposobów. Czekamy na Twoje wsparcie!

1

Wystartuj w Hackathon-ie

2

Wystąp jako prelegent

3

Poprowadź warsztaty

4

Pomóż w organizacji

5

Zaprezentuj ciekawe gadżety

6

Udostępnij ciekawe gadżety

7

Ufunduj nagrody

8

Zostań sponsorem wydarzenia

Partnerzy wydarzenia


Kontakt

Chcesz dowiedzieć się więcej, pomóc w organizacji, wesprzeć wydarzenie lub zgłosić się do Hackathon-u.

Zapraszamy do kontaktu: koderek.edu.pl@gmail.com

Miejsce wydarzenia

Zespół Szkół:
Społeczna Szkoła Podstawowa Nr 10
Społeczne Gimnazjum Nr 27

Ostrobramska 72
04-175 Warszawa
Zaproponuj swoją szkołę
jako miejsce następnej konferencji!

Napisz do nas: koderek.edu.pl@gmail.com